Verplichtingen bij ziekte

Verplichtingen bij ziekte

01 apr 2019 - ha

Verplichtingen bij ziekte

Op de medewerker rusten bepaalde verplichtingen die hij moet nakomen als hij ziek wordt en ziek is

Wordt de medewerker ziek dan gaat het in eerste instantie om melding van de arbeidsongeschiktheid, naast de informatieverplichting en nadere voorschriften.

Bij uitzondering speelt de vraag of de medewerker de ziekte opzettelijk heeft veroorzaakt of een ziekte heeft verzwegen bij de sollicitatie (A.).

Tijdens de periode van ziekte richt de aandacht zich op herstel en re-integratie. Denk daarbij aan het plan van aanpak, het re-integratieverslag, de vrijheid van keuze voor een behandelingsmethode en de behandelende arts, alsmede om de situatie waarbij de medewerker het herstel tegenwerkt (B.).

Voor meer informatie klik Hier

https://www.arbeidsrechter.nl/ziekte-werknemer-medewerker-rechten-plichten

 

Deel dit artikel

Geef een reactie op dit artikel

Jouw bericht